» برگزیده » فرماندار: اعتبارات با رعایت عدالت در مناطق کم برخوردار دزفول تخصیص می‌یابند
170297092
برگزیده - دزفول - فرهنگ و اجتماع

فرماندار: اعتبارات با رعایت عدالت در مناطق کم برخوردار دزفول تخصیص می‌یابند

۰۲ شهریور ۱۴۰۲ 00:31

علیرضا خردمند روز دوشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش سردشت دزفول در سالن نشست‌های این اداره، انتصاب رمضانی به عنوان مدیر آموزش و پرورش سردشت را تبریک و ضمن قدردانی از خدمات مدیر پیشین اظهار امیدواری کرد با توجه به سوابق و روحیه جهادی ایشان در منطقه خدمت‌رسانی خوبی انجام شود.
وی افزود: ارایه خدمات در آموزش و پرورش سردشت با توجه به گستردگی این بخش با بقیه مناطق متفاوت است که امیدواریم عملکرد مدیر جدید این اداره باعث تغییر و تحول و ارائه خدمات ویژه در این منطقه شود.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه دولت، نگاه ویژه‌ای به مناطق کمتربرخوردار دارد، اظهارکرد: باتوجه به تاکید رئیس جمهور برای خدمات رسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار از نظر سازمانی، اداری و تقسیم عادلانه منابع در این مناطق تلاش می‌کنیم.
وی با اشاره به دشواری کار در مناطق سخت گذر دزفول از جمله انتقال مصالح افزود: برخی از پیمانکاران با ۲ برابر مبلغ هم کار در این مناطق را نمی‌پذیرند

خردمند با بیان اینکه اعتبارات با رعایت عدالت تقسیم می‌شوند، گفت: تلاش بر این است علاوه بر تلاش برای اخذ اعتبار برای محرومیت زدایی منطقه با نگاهی جهادی امور را پیش برد.

فرماندار ویژه دزفول طرح مهر را از طرح‌های با اهمیت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: دستگاه‌های خدمات رسان، رزمایش‌هایی برای فصل‌های نوروز و مهرماه برگزار می‌کنند که امیدواریم با کمک دهیاری‌ها و شهرداری‌ها طرح مهر به خوبی اجرا و دانش آموزان انگیزه لازم را برای حضور در کلاس‌های درس داشته باشند.
وی ادامه داد: شوراها اعتباراتی مصوب می‌کنند که در کمیته‌های مختلف بررسی و اجرا می‌شوند تا دانش آموزان با نشاط و انگیزه بیشتری در مدارس حاضر شوند.

خردمند گفت: تلاش بر این است زمینه رشد و شکوفایی استعدادها در همه مناطق فراهم شود تا معلمان و دانش آموزان با اطمینان خاطر تدریس و تحصیل کنند.
وی با بیان اینکه برای توسعه فضاهای آموزشی پشتیبانی‌های لازم انجام خواهد شد، افزود: طرح مهر سردشت با توجه به اینکه بخشی از منطقه عشایری است با تاخیر اجرا می‌شود.
فرماندار ویژه دزفول از تلاش و زحمات مدیران جهادی که به معنای واقعی پای کار هستند قدردانی و اظهارکرد: شهر حمزه و حسین کلولی به علت فراوانی جمعیت کمتر دیده شده‌اند که باید مورد توجه قرار گیرند و از ظرفیت خیرین نیز در این مناطق استفاده شود.
وی افزود: تلاش می‌شود مشکل برق مدارس این منطقه به همت اداره برق برطرف شود و کمبودی درخصوص پوشاک و نوشت افزار نباشد.
خردمند تاکید کرد: جوانان و دانش آموزان باید از ظرفیت‌های صنعتی آگاه باشند و در جریان اقدامات انجام شده قرار گیرند؛ در کنار مسایل زیرساختی برنامه‌های فرهنگی و پرورشی نیز باید موردتوجه قرار گیرند چراکه عقب افتادگی‌های زیادی در این حوزه وجود دارد و باید دوره‌هایی در این خصوص برای مدیران و معلمان در راستای ترویج انقلاب اسلامی برگزار شود.
وی افزود: بعد پرورشی آموزش و پرورش نباید فراموش شود؛ در سال‌های گذشته پرورش تقریبا حذف شده بود در حالی که باید قبل از آموزش دیده شود.
فرماندار ویژه دزفول بیان کرد: دانش آموزان آینده انقلاب و فاتحان فردای انقلاب هستند که باید برای آنها برنامه ریزی و برای معلمان و مدیران دوره‌های ضمن خدمت برگزار شود.

وی افزود: در گذشته این موارد به حاشیه رفته بود اکنون که زمینه فراهم شده با همکاری بسیج فرهنگیان و پایگاه‌های مقاومت دوره‌های فرهنگی و پرورشی اجرا می‌شود.
خردمند بر ضرورت بازدید دانش آموزان از واحد های صنعتی دزفول تاکید کرد و گفت: دشمن، یاس و ناامیدی در دل جوانان و نوجوانان ایجاد کرده است لذا باید روحیه امید را زنده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×