» آخرین خبرها » آتش نشانی دزفول از نظر تجهیزات ۴۰ سال عقب ماندگی دارد
1
آخرین خبرها - برگزیده - دزفول - ویژه ها

آتش نشانی دزفول از نظر تجهیزات ۴۰ سال عقب ماندگی دارد

۰۶ مهر ۱۴۰۲

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با بیان اینکه تمام ماشین‌های آتش نشانی دزفول معیوب و فرسوده هستند، گفت: عقب ماندگی ۴۰ ساله آتش نشانی دزفول از نظر تجهیزات باید با کار جهادی جبران شود.

روح لله بهشتی فرد روز پنجشنبه به مناسبت روز آتش نشان و گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید آتش نشان حسین صفری در ایستگاه مرکزی آتش نشانی دزفول، افزود: آتش نشانی دزفول در حالی به کل شهرستان خدمت ارایه می‌کند که از فقر تجهیزات رنج می‌برد.

وی تاکید کرد: به روزترین خودروی آتش نشانی دزفول ۱۲ سال عمر می‌کند حال آنکه عمر مفید خودرهای آتش نشانی حداکثر پنج سال است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول با اشاره به برخی مسایل این سازمان گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته توجهی برای توسعه آتش نشانی دزفول و رفع نیازهای تجهیزاتی و پشتیبانی این سازمان نشده است.

وی با بیان اینکه آتش نشانی دزفول به جمعیتی افزون بر یک میلیون نفر خدمات ارایه می‌کند، افزود: برخی خدمات از جمله نجات غریق در سال‌های اخیر در عمل به عهده آتش نشانی قرار گرفته است حال آنکه این سازمان حتی قایق برای نجات غریق ندارد.

بهشتی فرد تصریح کرد: هم اکنون تعداد خودروهای در اختیار آتش نشانی دزفول حدود ۱۰ درصد از کل نیاز و شرایط استاندارد است.

۲ خودروی اطفای حریق سنگین خریداری شده است

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول گفت: اعتبار خوبی سال در اختیار آتش نشانی دزفول قرار گرفت که با آن اعتبار خرید و بازسازی اساسی تعدادی از خودروهای عملیاتی و فرماندهی و همچنین برخی تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه دزفول حداقل باید ۱۰ ایستگاه آتش نشانی داشته باشد، افزود: هم اکنون آتش نشانی دزفول دارای پنج ایستگاه عملیاتی است که به ۱۲ شهر تابعه شهرستان دزفول و شهرستان‌های همجوار خدمات می‌دهد.

بهشتی فرد تصریح کرد: ۲ خودرو اطفای حریق ۶ تن مجهز و به روز خریداری شده است که تا ۲ ماه آینده به ناوگان آتش نشانی دزفول اضافه می‌شوند.

احداث سه ایستگاه جدید آتش نشانی در دستور کار است

رییس سازمان آتش نشانی شهرداری دزفول گفت: بازدید از وضعیت ایمنی منازل، شرکت‌ها، ساختمان‌های دولتی و واحدهای صنفی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفته و در این بازدیدها ساختمان‌های ناایمن در دزفول شناسایی و در سامانه ملی ثبت شده‌اند.

وی پیشگیری از حوادث را اولویت آتش نشانی دزفول دانست و افزود: توسعه ایستگاه ۵۰۰ شهید صفری و همچنین ساخت سه ایستگاه در شرق، جنوب و بازار دزفول در دستور کار قرار دارد.

بهشتی فرد وضعیت ایمنی بازار دزفول را نامناسب خواند و بیان کرد: با توجه به دسترسی سخت به بازار در صورت بروز حادثه، احداث ایستگاه در بازار دزفول ضرورت دارد.

وی افزود: زمینی در انتهای بلوار شهید دانش برای احداث ساختمان مرکزی آتش نشانی و مدیریت بحران تخصیص داده شده که امید است با تامین اعتبار ساخت این ساختمان مهم عملیاتی شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول بیان کرد: تعداد شیرهای آتش نشانی (شیرهای هیدرانت) در دزفول در حال افزایش است ضمن اینکه مجهز شدن ایستگاه‌های آتش نشانی به شیرهای هیدرانت برای آبگیری خودروهای اطفای حریق در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آموزش مدارس، مهدکودک‌ها، مساجد و ادارات به صورت روزانه در حال انجام است، افزود: رودخانه دز جزو ناایمن‌ترین رودخانه‌های کشور است که باید برای ایمن‌سازی این رودخانه چاره اندیشی اساسی شود.

هفتم مهر ماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.

در این آیین با اهدای لوحی به همسر شهد آتش نشان حسین صفری از خانواده این شهید خدمت قدردانی شد.

هفتم مهرماه ۱۴۰۰ در حین برگزاری مانور امداد و نجات آتش نشانی دزفول به مناسبت روز آتش نشان، حسین صفری مامور آتش نشانی این شهر هنگام اجرای عملیات نجات غریق دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.

همچنین در این آیین از محسن نادری شهروند فداکاری که در زمان وقوع حادثه آتش سوزی در یکی از مجتمع های مسکونی دزفول با به خطر انداختن جان خود، با سرعت به کمک شهروندان حادثه دیده رفته و موفق به نجات جان آنها شده است نیز تجلیل شد.

در این آیین همچنین محمدحسین اژدری، محمدحسین ارزیده و مصطفی همایون نسب آتش نشانان بازنشسته دزفول نیز تجلیل شدند./ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×