» آخرین خبرها » بزرگترین شگفتی جهان ورزش: آلمان ۱۱۳ – آمریکا ۱۱۱
آخرین خبرها - برگزیده - فیلم - ورزش - ویژه ها

بزرگترین شگفتی جهان ورزش: آلمان ۱۱۳ – آمریکا ۱۱۱

۱۸ شهریور ۱۴۰۲ 10

بازی بسیار پایاپای پیش رفت و با نتیجه ۶۰_۵۹ به سود آمریکا در نیمه اول به پایان رسید. اما در کوارتر سوم آلمان‌ها به بازی برگشتند و ۸۴_۹۴ پیش افتادند.

آلمان کاری کرد که هیچ کس باورش نمی‌کرد. شکست آمریکا در نیمه نهایی جام جهانی (۱۱۱-۱۱۳). مسابقه‌ای دیدنی و خارج از عرف!

رقابتی که آلمان‌ها ناگهان در آن شتاب گرفتند و تا پایان برتری خود را حفظ کردند.

بازی بسیار پایاپای پیش رفت و با نتیجه ۶۰_۵۹ به سود آمریکا در نیمه اول به پایان رسید.
اما در کوارتر سوم آلمان‌ها به بازی برگشتند و ۸۴_۹۴ پیش افتادند.

اوج حساسیت، اوج هیجان و یک نبرد فوق‌العاده جذاب در بسکتبال در این بازی و به‌خصوص کوارتر چهارم رقم خورد. در کوارتر چهارم آمریکا سراپا حمله شد ولی پایان کار به شکل دراماتیک رقم خورد.

تیم آمریکا با وجود اینکه تیم سوم خود را به جام جهانی آورده بود ولی همچنان شانس قهرمانی محسوب می‌شد، اما در نیمه‌نهایی برابر آلمان ۱۱۳ بر ۱۱۱ شکست خورد و از رسیدن به فینال جام‌جهانی بازماند.

فرانتس واگنر ستاره آلمان گفت: “ما دوازده پسر بزرگ داریم. ما تا آخر جنگیدیم. بسکتبال با پسرها به طرز باورنکردنی سرگرم کننده است.”  یوهانس تیمان هم گفت: “من نمی‌خواهم زیاد جشن بگیرم. برد امروز فوق العاده عالی است، اما ما هنوز یک بازی داریم.” اوبست پس از آن که احتمالاً بهترین بازی دوران حرفه‌ای او بود، گفت: “ما تا پایان سخت بودیم. این چیزی بود که ما را به فینال رساند.”

آلمان با رهبری فرانتس واگنر (۲۲ امتیاز) و آندریاس اوبست (۲۴) تقریباً غیرقابل توقف، به شیوه‌ای چشمگیر گروه ستارگان NBA را به مبارزه طلبید. این بزرگترین پیروزی تیم ملی آلمان از زمان قهرمانی اروپا در سال ۱۹۹۳ بود. دانیل تیس (۲۱ امتیاز) نیز نقش مهمی در این پیروزی داشت. ستاره جوان واگنر، شرودر (۱۷ امتیاز) هم از قهرمان‌های امروز بود.

سکتبالیست‌های آمریکا باید این شکست بزرگ را بپذیرند و روز یکشنبه برابر کانادایی‌های ناامید شده برای برنز بازی کنند. مدالی که در بهترین حالت یک جایزه تسلی بخش است. آمریکا در این مسابقات شش مقام قهرمانی جهان در سال‌های ۱۹۵۴، ۱۹۸۶، ۱۹۹۴، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ دارد و حالا برای تجدید عنوان حداقل تا مسابقات قطر در سال ۲۰۲۷ منتظر بماند.

صربستان در دیگر مسابقه نیمه‌نهایی جام جهانی بسکتبال ۲۰۲۳، با نتیجه ۹۵ بر ۸۶ کانادا را شکست داد و راهی فینال شد. صربستان در شرایطی راهی فینال شد که نیکولا یوکیچ فوق‌ستاره بسکتبال NBA را در این مسابقات نداشت.

روز یک‌شنبه درساعت ۱۶:۱۰ فینال این‌مسابقات بین آلمان و صربستان برگزار می‌شود و آمریکا هم در دیدار رده‌بندی به مصاف کانادا خواهد رفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×