» آخرین خبرها » سیگارستانی! به نام: بام دزفول! شهرداری دزفول: مشکل روشنایی موقتا حل می شود
سیگارستانی! به نام: بام دزفول! شهرداری دزفول: مشکل روشنایی موقتا حل می شود
آخرین خبرها - برگزیده - دزفول - فرهنگ و اجتماع - ویژه ها

سیگارستانی! به نام: بام دزفول! شهرداری دزفول: مشکل روشنایی موقتا حل می شود

۳۰ شهریور ۱۴۰۲

بی توجهی متولیان مربوطه به محلی که به بام دزفول معروف شده است، این محل را همواره به محیطی نا امن تبدیل کرده است.

بام دزفول کوی حافظ که البته به بام ته سیگار! نیز معروف شده، محلی مملو از ته سیگارهایی است که علاوه بر آسیب به محیط زیست، از طریق آب رودخانه وارد زنجیره‌ی غذایی مردم نیز می‌شوند.

نبود روشنایی در شب از دیگر مشکلات این محل است، زیرا خاموشی محیط علاوه بر اینکه خطری برای تردد وسایل نقلیه محسوب می‌شود، فضا را نیز برای حضور زنان و کودکان نامناسب کرده‌ است.

یکی از فعالین محیط زیست دزفول در این رابطه به خبرنگار دزپرس می‌گوید: با وجودی‌ که بام دزفول ظرفیت تبدیل شدن به یک بوستان محلی را دارد اما همواره مورد بی‌توجهی مسئولین مربوطه، بویژه شهرداری دزفول قرار گرفته است.

وی اضافه‌ می‌کند: بام دزفول همیشه مملو از ته سیگارهای جوانانی است که اغلب در شب‌ از این محیط سو استفاده‌ می‌کنند چرا که نبود روشنایی و بی‌توجهی مدیران به محل عرصه را برای آنان باز کرده و البته تجمع جوانان در این محل نه تنها موجب ریختن ته سیگار‌ می‌شود، بلکه گاهی ناهنجاری‌‌های اجتماعی را نیز رقم می‌زند.

به گفته‌ی این فعال زیست محیطی، هر دانه ته سیگار دارای آرسنیک و ۳۶ ماده شیمایی دیگر است که می‌تواند هزار لیتر آب آشامیدنی را آلوده کند؛ و همچنین اگر سموم آن به آب‌های زیر زمینی و یا محصولات کشاورزی نفوذ کند، موجب ابتلای انوع سرطان‌ها در افراد می‌شود و این در حالی‌است که ته سیگار‌های بام دزفول به آسانی درون این رودخانه ‌سرازیر می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند با ساماندهی محیط به معضلات آن خاتمه دهد، توصیه می‌کند: با پاکسازی، تامین روشنایی، نصب نیمکت و وسایل بازی البته با فاصله‌ی ایمن از پرتگاه و همچنین کاشت چمن می‌توان محیط را به فضایی مناسب تغییر داد تا مورد استقبال خانواده‌ها نیز قرار گیرد‌؛ از این رو احتمال سو استفاده‌ی افراد از محل کم‌تر می‌شود.

معاون فنی و ترافیک شهرداری دزفول می‌گوید: در راستای ساماندهی بام دزفول طرحی در دستور کار قرار گرفته که پس اخذ مجوزات لازم اجرا خواهد شد و بر اساس آن خیابان غرب نیز اصلاح و تعریض‌ می‌شود.

‌محمد رضا احمدی با اشاره به ضرورت توسعه فضای سبز محیط اضافه می‌کند: اگرچه با کاشت درخت کنار پرتگاه احتمال رانش درختان وجود دارد، اما می‌توان پس از تکمیل ساخت و‌ ساز آپارتمان‌ها در میان فضای سبزی که در آن محل قرار دارد، درختکاری کرد.

وی درخصوص خاموشی محل می‌گوید: مشکل روشنایی معابر را تا تعیین تکلیف شدن طرح مورد نظر برطرف خواهیم کرد تا فضا نیز از خلوتی و شرایط فعلی خارج شود./دزپرس

✍🏻 گزارش: مریم اسدی عیسوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×