» دزفول » بکارگیری و اشتغال عضو سابق شورای شهر اندیمشک در شهرداری دزفول!
بکارگیری و اشتغال عضو سابق شورای شهر اندیمشک در شهرداری دزفول!
دزفول - آخرین خبرها - برگزیده - ویژه ها

بکارگیری و اشتغال عضو سابق شورای شهر اندیمشک در شهرداری دزفول!

۰۳ آبان ۱۴۰۲

به گزارش دزفول ۲۴، شهردار دزفول در نشست مطبوعاتی خود در تاریخ ۲۵ مرداد جاری با اصحاب رسانه گفت: “درحال حاضر شهرداری دزفول ۷۸۰ نفر بیشتر از چارت سازمانی نیرو‌ دارد، در نتیجه ما قول دادیم نیروی‌ جدید اضافه نکنیم.‌ در بعضی بخش‌های شهرداری ممکن است به نیروی متخصص نیاز باشد که در این شرایط اول مجوز جذب آنها گرفته می‌شود، سپس از طریق آزمون استخدامی (با در نظر گرفتن امتیاز برای بومی‌ها) جذب خواهند شد. اگر مشخص شود مدیری در یک بخش نیرویی استخدام کرده، هم آن شخص و هم مدیر عزل خواهند شد.”

حال طبق شنیده ها و شواهد موثق، شهرداری دزفول در حال بکارگیری تعدادی نیرو از شهرهای اطراف است و نکته عجیب و تاسف برانگیز اینجاست که فردی به نام (ص. م) اهل اندیمشک که عضویت در شورای اسلامی شهر اندیمشک و شهرداری معزول شهر “پل دختر” را در کارنامه خود دارد، در شهرداری دزفول بکار گیری شده است.

این بکارگیری فراقانونی در حالی صورت میگیرد که بسیاری از فرزندان دزفول از قومیت های مختلف هم اکنون بعلت مشکلات معیشتی جلای شهر خود کرده اند و امکان انتقال و بکارگیری در دزفول از آنها سلب شده است.

فارغ از صحبتهای شهردار درخصوص وجود نیروی مازاد و عدم بکار گیری نیروی جدید در شهرداری دزفول، چند نکته و سوال مهم قابل تامل، تذکر و پرسش است:

▪️اضافه کردن هر نیرو تابع شرایط خاصی است و بار مالی آن بایستی در بودجه لحاظ شده و به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده باشد.
▪️جوانان سالم، متخصص، متدین، تحصیلکرده و  بسیار تلاشگری در دزفول محتاج اشتغال برای تشکیل خانواده و یا گذران زندگی خود و خانواده شان هستند و اگر اولویت و عدالتی باشد قطعا آنها در راس این هرم قرار دارند.
▪️آیا یک نیروی دزفولی اجازه و قدرت استخدام و یا بکار گرفته شدن در شهرداری و یا سایر ادارات شهر همجوار را دارد؟
▪️هر نیرویی که بکارگیری میشود سوابقی در کارنامه خود دارد که قبل از ورود به سیستم جدید باید مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد. با چند دقیقه جستجو ساده در فضای مجازی به مواردی از قبیل دستکاری دربودجۀ مصوب شورا ،مخالفت باتبدیل وضعیت ایثارگران ،قراردادن اطلاعات شهرداری دراختیار افراد غیرمسئول و خارج از شهرداری، برخورد خلاف شئونات اداری با کارکنان و کارگران شهرداری و ارباب رجوع و جابجائی بودجه ازحسابی به حساب دیگر جز مسائلی بوده اند که شورای شهر شهر پلدختر را مجاب به استیضاح (ص.م) و سپس عزل وی کرده اند.

حال سوال اینجاست، چه ضرورت، توجیه و یا رانتی پشت بکار گیری این شخص و امثال وی وجود دارد؟!

اکنون مطالبه رسانه ها و مردم شریف دزفول از ریاست، اعضای شورای شهر و کمیته صیانت از حقوق شهروندی شورای اسلامی شهر دزفول که در کلام خود همیشه دم از انقلابیگری و شفافیت میزنند این است که در این فقره شفاف سازی کرده و اگر خدای ناکرده قصور و یا اعمال نفوذی در این مورد انجام شده قطعا باید به اطلاع مردم شریف دزفول رسانده شده و مورد پیگرد قرار گیرد.

شایان ذکر است،طبق خبرهای رسیده، چندی پیش نیز شخصی از خارج مجموعه شهرداری و شهر دزفول جهت تصدی معاون مالی و اداری شهرداری مطرح شده است که لازم است ریاست و اعضای شورا در اسرع وقت واکنش نشان داده و در این خصوص نیز شفاف سازی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×