» فرهنگ و اجتماع » مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول ساماندهی شود
مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول ساماندهی شود
فرهنگ و اجتماع - آخرین خبرها - برگزیده - دزفول - ویژه ها

مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول ساماندهی شود

۰۱ آبان ۱۴۰۲

حجت الاسلام بهرام پور، امام جمعه دزفول گفت: دزفول جایگاه ویژه‌ای در عرصه هنر و هنرمندان دارد ضمن اینکه بستر خیلی خوبی برای توسعه هنر در این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شناساندن عرصه هنر مبتنی بر تمدن اسلامی افزود: لازم است مسئولان شهرستان دزفول نگاه ویژه‌ای به مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان داشته باشند و این مجتمع را برای استفاده هنرمندان و شهروندان ساماندهی کنند.

امام جمعه دزفول اختصاص اعتبار برای بازسازی مجتمع فرهنگی سینمایی این شهرستان را یادآور شد و بیان کرد: امید است رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول با همگرایی سایر نهادها اقدامات فاخری در حوزه فرهنگ شهرستان انجام دهد.

پ.ن: مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول یکی از شاهکارهای معماری ایرانی است. طراحی این مجموعه بی نظیر با معماری مدرن و با الهام گیری از معماری سنتی دزفول با قابلیت درکی جهانی توسط معمار بزرگ ایرانی فرهاد احمدی در دهه ی ۶۰ صورت پذیرفت.

فرهاد احمدی کیست؟

فرهاد احمدی (متولد ۲۲ دی ۱۳۲۹ – درگذشت ۱۰ شهریور ۱۳۹۹) فارغ ‌التحصیل رشته مهندسی معماری و شهرسازی از دانشکده هنرهای زیبای، دانشگاه تهران بود. وی در سال ۱۳۴۸ خورشیدی به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران وارد شد و در سال ۱۳۵۶ از این دانشگاه فارغ ‌التحصیل شد. فرهاد احمدی از سال ۱۳۶۰ عضو هیئت علمی دانشکده معماری و شهرسازی شهید بهشتی بود. شروع کار وی پس از انقلاب اسلامی با ساخت مجموعه مسکونی و خدماتی در مناطق محروم استان خراسان و بعد از وقوع جنگ ایران و عراق نیز در باز سازی مناطق جنگی بود.

به جایگاه و اهمیت فرهاد احمدی در معماری معاصر ایران از جنبه‌های مختلف میتوان و باید پرداخت. او هم در حوزه‌ نظری و هم در آثار ساخته‌ شده اش از معماران برجسته ایران محسوب میشود که می‌ کوشید پشتوانه‌ های نظری استواری برای طرح‌ هایش تدوین نماید و بر اساس آن خط طراحی را سازمان ‌دهی و مدیریت کند. توجه به مسئله هویت، نگاه به گذشته و آموختن از طریق مطالعه معماری تاریخی ایران از رویکردهای اساسی احمدی در معماری و به گمان او راه حل اصلی برای وضعیت امروز معماری ایران بود. از آثار شاخص فرهاد احمدی میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مرکز فرهنگی دزفول
  • مرکز فرهنگی اصفهان
  • طرح کتابخانه ملی
  • ساختمان تجاری-اداری فرشته
  • مرکز فرهنگی و تجاری کرمان
  • کتابخانه مرکزی علم و صنعت
  • ساختمان سفارت ایران در سئول
  • طرح سفارت ایران در استکهلم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×