» آخرین خبرها » یکصد و ۴۰ طرح عمران شهری تا پایان امسال در دزفول فعال می‌شود
فخر
آخرین خبرها - برگزیده - دزفول - ویژه ها

یکصد و ۴۰ طرح عمران شهری تا پایان امسال در دزفول فعال می‌شود

۲۹ شهریور ۱۴۰۲

سیدباقر موسوی‌فخر روز سه شنبه در جریان دیدار مسوول خبرگزاری ایرنا دفتر دزفول در محل شورای اسلامی شهر دزفول افزود: با توجه به تاکید شهردار دزفول بر اجرای طرح‌های عمران شهری قرار است حداقل ۳۰ طرح عمرانی در هر منطقه تعریف شود.
وی ادامه داد: حدود ۱۴۰ طرح عمرانی بزرگ و کوچک تا پایان سال فعال و طبق وعده شهردار، دزفول به یک کارگاه عمرانی تبدیل می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص اجرای طرح‌های عمران شهری گفت: اجرای چندین طرح از جمله کمربندی شرق دزفول در برنامه است که به زودی کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: کمربندی شرق، انتهای خیابان شریعتی را به میدان قیصر امین پور متصل می‌کند که پیمانکار آن مشخص شده و بزودی تجهیز کارگاه می‌شود.

موسوی فخر بلوار خیبر را یکی دیگر از طرح‌های عمرانی دزفول عنوان کرد و گفت: بلوار خیبر بین کوی نیایش و امام رضا(ع) واقع شده و هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی می‌شود؛ برای رفع مشکل این منطقه و هدایت آب، لوله گذاری و سپس عملیات آسفالت انجام خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به احداث یا بازطراحی چند پارک بیان کرد: پارک پشت کانون بسیج با ۵۰ درصد پیشرفت در حال ساخت است و تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود؛ پارک گل محمدی انتهای بلوار شهید کمیلی نیز در دست ساخت است.

وی ادامه داد: قرار است پارک محله‌ای در گذر صدرا بین بلوار ملاصدرا و کارمند احداث و غرفه‌های غذای سنتی در آن راه اندازی شوند.

موسوی فخر با اشاره به دیگر برنامه‌های شهرداری دزفول گفت: درین مدرس که از سال‌های گذشته مشکلات زیادی ایجاد کرده قرار است با همت شهردار دزفول طی امسال پوشیده و بالای آن به پارک کودک تبدیل شود.

ساخت سرویس بهداشتی در بوستان‌ها و بازار دزفول در دستور کار است

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به وضعیت نامناسب سرویس‌های بهداشتی این شهر گفت: سرویس‌های بهداشتی آستان سبزقبا در شان مردم، زائران و کاروان‌های راهیان نور نیستند که قرار است زمینی از سوی آستان سبزقبا برای ساخت سرویس بهداشتی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین قرار است سرویس بهداشتی در گذر معزی، میدان شیخ انصاری و پارک مهتاب مهرشهر ساخته شود.

موسوی فخر اصلاح هندسی میدان رودبند را یکی از برنامه‌های شورای شهر و شهرداری عنوان و بیان کرد: طبق اعلام مشاور ترافیک، بخش زیادی از حوادث رانندگی در تقاطع‌های دزفول مربوط به میدان رودبند است لذا این منطقه حادثه خیز باید اصلاح شود تا ترافیک روان تر و تصادف‌ها کاهش یابند.

وی ادامه داد: قرار است به زودی ۲ چراغ قرمز در خیابان امید اصلی تقاطع آفرینش و فلکه بسیج تقاطع امام نصب شود.

دزفول می‌تواند به مقصد گردشگری مذهبی تبدیل شود

موسوی فخر با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دزفول در حوزه گردشگری گفت: دزفول در حال حاضر مقصد سفرهای تفریحی گردشگران است که برنامه داریم دزفول را به مقصد گردشگری مذهبی و دفاع مقدس نیز تبدیل کنیم.

وی با اشاره به پیگیری انجام شده برای ثبت آستان متبرک سبزقبا(ع) به عنوان چهارمین حرم اهل بیت (ع) افزود: تلاش بر این است ضمن بازسازی خانه شیخ مرتضی انصاری، گردشگری دفاع مقدس دزفول با وجود آثار باستانی و دفاع مقدس رونق یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص مشکلات طرح‌های برج طاووس و گذر قائم نیز گفت: متخصصان زیادی برای رفع مشکل این طرح‌ها به کار گرفتیم زیرا پروژه قائم روزانه یک میلیارد و ۸۰۰ هزار ریال بر بدهی‌های شهرداری اضافه می‌کند و به یکی از دغدغه‌های شهرداری و شورای شهر تبدیل شده است از طرفی طرح طاووس نیز اکنون با توجه به خطر ریزش به یکی از تهدیدهای شهر تبدیل شده است.

رسانه‌ها مصلحت شهر را در نظر گیرند

موسوی فخر ادامه داد: بررسی‌های زیادی در این خصوص انجام شد و بانک شهر پیشنهاد داد به جای طلب خود از شهرداری ملک بگیرد؛ با توجه به اینکه خریداری و تکمیل طرح طاووس دشوار بود قرار شد قیمت کارشناسی ملک این طرح مشخص و پس از پرداخت طلب بانک شهر بقیه آن به شهرداری داده شود یا خود بانک، طرح طاووس را اجرا کند ولی این کار با سیاه نمایی برخی رسانه‌ها انجام نشد.

وی با تاکید بر اینکه بلاتکلیف ماندن این طرح بزرگ به ضرر مردم است، اظهارکرد: طرح قائم حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بدهی دارد که روزانه به این بدهی افزوده می‌شود ولی برخی رسانه‌ها مصلحت شهر را در نظر نمی‌گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: یکی از وظایف رسانه‌ها ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه است لذا از آنها انتظار می‌رود اخبار مثبت را رسانه‌ای کنند.

وی درخصوص کارخانه آسفالت شهرداری نیز گفت: این کارخانه آسفالت مربوط به دهه ۶۰ و فرسوده است که قرار است کارخانه آسفالت و ماسه شویی جدیدی خریداری و راه اندازی شود.

۱۶۰ میلیارد ریال برای خرید رنگ و تابلوهای رانندگی دزفول هزینه شد

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول با اشاره به آغاز پروژه استقبال از مهر در این شهر گفت: این پروژه با شستشوی مدارس، هرس درختان داخل مدارس و دانشگاه‌ها و خط کشی عابر پیاده جلوی آنها نسبت به سال‌های قبل گسترده‌تر شده است.
وی از خرید تابلوهای علائم رانندگی ویژه عبور دانش آموزان با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای خرید رنگ جدول‌های شهر دزفول هزینه شده و رنگ آمیزی بلوارهای اصلی و پل‌ها در حال انجام است.

موسوی فخر گفت: قرار است ۲ دستگاه رنگ آمیزی جدول‌ خریداری کنیم که هزینه خرید هر دستگاه حدود ۱۰ میلیارد ریال است؛ با خرید این دستگاه‌ها سرعت رنگ آمیزی ۵۰ برابر می‌شود.

وی افزود: اکنون رنگ آمیزی با دست انجام می‌شود و تلاش بر این است تا عید جدول‌های تمام نقاط شهر دزفول رنگ آمیزی شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخصوص وضعیت نیروی انسانی شهرداری دزفول گفت: وجود نیروی مازاد در شهرداری پرداخت حقوق آنها را دشوار کرده بود از طرفی درآمد پایین شهرداری نیز مشکل ساز شده و درآمد شهرداری از ساخت و ساز به علت تورم، کاهش یافته است.

وی افزود: این امر باعث شده بود مبالغ حاصل از درآمدها و ارزش افزوده به جای اجرای طرح‌های عمرانی به پرداخت حقوق پرسنل اختصاص یابند؛ در واقع با شهرداری ورشکسته‌ای مواجه بودیم و در امور عمرانی دست شورا و شهرداری بسته بود.

انتقاد از برخی زیرساخت‌ها و ساختارهای غلط در شهرداری دزفول

رئیس شورای اسلامی شهر دزفول از برخی زیرساخت‌ها و ساختارهای غلط در شهرداری انتقاد کرد و گفت: انواع قراردادها در شهرداری دزفول وجود داشت که با تلاش صورت گرفته قراردادها اصلاح و ساماندهی نیروهای انسانی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پیش از این، آمار درستی از تعداد پرسنل و خودروهای شهرداری، دکه‌ها و غرفه‌های شهرداری در دسترس نبود به طوری که بعد از وصول آمار متوجه شدیم قرارداد برخی دکه‌ها از حدود هفت سال پیش پایان یافته ولی به روز نشده بود که این قراردادها طی سالهای اخیر ساماندهی شدند.

موسوی‌فخر با بیان اینکه وضعیت شهرداری با ورود عتاب اهوازی به عنوان شهردار بهبود یافت، اظهارکرد: شهردار، ایده‌های جدیدی برای درآمدزایی و طرح‌های عمرانی ارائه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×